{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین در آموزش و پرورش

ثبت شده در: 1394/01/26 مشاهده: 66     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

به گزارش تیم رصد گاما به نقل از ایرنا-رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از فناوری های نوین در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

خسرو نظری عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه مراکز آموزشی و تجهیزات کمک آموزشی که با حضور جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد، افزود: استفاده از فن آوری های نوین تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی برای افزایش قدرت یادگیری کودکان، تقویت تعمیق و اندیشه و خلاقیت ونوآوری و ایجاد آسایش و آرامش برای دانش آموزان می باشد.


وی اظهار داشت: امروز دغدغه های اصلی تمام نظام های آموزش و پرورش در دنیا آموزش با کیفیت است و هدف از تهیه و تالیف منابع، متون، نرم افزارهایی که تولید می کنیم رسیدن به آموزش با کیفیت است .

نظری اضافه کرد: امروز فناوری اطلاعات می تواند شیوه های آموزش و پرورش را دگرگون و یک انقلاب بزرگ علمی و معرفتی ایجاد کند .

وی با بیان اینکه سند توسعه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش تهیه شده، اضافه کرد: فناوری اطلاعات جای معلم را نمی گیرد بلکه نقش معلم را عوض می کند.

نظری، آموزش، تولید محتوا و تامین تجهیزات و امکانات را از دیگر اولویت های لازم برای توسعه فناوری اطلاعات عنوان و خاطرنشان کرد: شاید ما در حال حاضر نتوانیم از لحاظ تکنولوژی به کشورهای توسعه یافته برسیم ولی به یقین در زمینه تولید محتوا می توانیم حرف اول را بزنیم.

رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش یکی از کاربردهای استفاده از فناوری های نوین آموزشی را برای آموزش کلاس های پرجمعیت عنوان کرد و افزود: فرایند یاددهی، یادگیری فقط در چارچوب کلاس درس اتفاق نمی افتد، بلکه می توان با استفاده از ارتباطات اینترنتی این خلا را پرکرد.

نظری اضافه کرد: آنچه که ما در آموزش وپرورش سنتی کسب کردیم تجربه معلم بوده که به ما منتقل می شد، درحالیکه به مدد فن آوری های نوین آموزشی زمان دسترسی به تجربیات بسیار کوتاه شده است و دانش آموز امروز یک شبه می تواند راه طولانی را طی کنند.

وی تصریح کرد: پدیده وارونگی در روابط آموزشی، نتیجه عدم پیوند بین آموزش و پرورش سنتی و نوین با رویکرد فن آوری اطلاعات است چرا که در گذشته یک نفر به عنوان معلم و تعدادی دانش آموز وجود داشت که معلم در سطح بسیار بالاتر و دیگران در سطح پایین تر قرار داشتند در حالی که با بهره گیری از فن آوری های نوین آموزشی اختلاف سطح بین دانش آموز و معلم کااسته شده و در بعضی مواقع سطح دانش آموز از معلم فراتر رفته است.

این مسوول افزود: این نمایشگاه در سطح بسیار مطلوبی دایر شده و توانسته آموزش سنتی گذشته و مدرن را به خوبی به نمایش بگذارد و آنچه که در نمایشگاه امروز عرضه شده حاصل تلاش کسانی است که به امر تعلیم و تربیت عشق می ورزند از اینرو این افراد می توانند نقش موثری در انتقال میراث پیشینیان ما به نسل جوان داشته باشد .